Skridskoåkning och hantering av nödsituationer

Under början på terminen har eleverna i 4-6 fått repetera och skapa ny kunskap om säkerhetstänk vid och på sjön under vintertid. Vi har sett film och diskuterat om

  • vad som är lämplig utrustning vid aktiviteter på sjöis
  • hur man ska agera om någon går genom isen
  • hur man ska agera om man själv går genom isen och
  • hur vi undviker att nödsituationer uppstår

Vi har åkt skridskor och övat på livrädda genom att använda ”förlängda armen”.

”Lekar och andra fysiska aktiviteter i skiftande natur- och utemiljöer under olika årstider.” samt ”Badvett och säkerhet vid vatten vintertid. Hantering av nödsituationer vid vatten med hjälpredskap.” är två av de centrala innehållen vi har jobbat med.

Här kommer några härliga bilder!


Prenumerera på nya blogginlägg

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *